پنجمین جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه های مشترک بنیاد علوی و دستگاه های دولتی در شهرستان چاراویماق

به گزارش روابط عمومی نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چاراویماق پنجمین جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه های مشترک بنیاد علوی و دستگاه های دولتی در شهرستان چاراویماق با حضور معاون عمرانی استاندار، راهبر شمالغرب بنیاد علوی، نماینده مردم شریف شهرستان هشترود و چاراویماق، فرماندار شهرستان، مدیران کل و مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت در محل سالن اجلاس معاونت عمرانی استانداری برگزار گردید.

در این جلسه مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت گزارش مبسوطی از روند اجرای پروژه های نهاد آبادانی و پیشرفت که با اعتبار بنیاد مستضعفان در شهرستان چاراویماق در حوزه های فرهنگی و اجتماعی،اشتغال و معیشت، سلامت و بهداشت و عمرانی و زیربنایی در حال برگزاری است ارائه و با بیان کل مسائل موضوعی و همچنین نحوه تعامل و همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی را اعلام کرد.
در این جلسه نیک نفس راهبر شمالغرب بنیاد علوی از عدم تخصیص به موقع و کافی اعتبارات دستگاه دولتی در پروژه‌های مشارکتی بنیاد علوی انتقاد کرد و افزود که ماهیت حضور بنیاد و اثربخشی آن وقتی می‌تواند موثر و راهگشا باشد که تمام دستگاه های دولتی مجموعه استانداری مشارکت ۵۰ درصدی خود را در صورت موثر و به موقع به پروژه تزریق و نظارت کافی و فنی از پروژه ها را انجام دهند در حالی که بعد از گذشت یک سال غیر از سازمان جهاد کشاورزی بقیه دستگاههای دولتی هنوز مشارکت موثر و به موقع ای نداشتند.
ایشان افزود در حوزه راه بعد از ۱۴ ماه از پیگیری های روزانه فرماندار شهرستان و مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت از هفته گذشته پروژه های مشارکتی در آسفالت ریزی جاده آبگرم شروع شده است مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت ضمن انتقاد عدم نصب باکس های خریداری شده بنیاد علوی بعد از گذشت یک سال مقرر شد که سريعا نسبت به حمل و نسب باکس هایی که در محوطه راهداره دپو شده است اقدام لازم صورت گیرد که امیدواریم این اداره کل به تعهدات خود در مدت زمان باقی مانده در فصل کاری شهرستان عمل کند و خدمات شایان در حوزه راه به شهرستان ارائه گردد.
گفتنی است که روکش آسفالت جاده آبگرم و آسفالت جاده شورقره کند و آلقو، احداث جاده گویداش و احداث جاده مسنلو به خیراباد از پروژه های مشارکتی با اداره راهداری است.

در این دیدار مدیران کل گزارشی از مشکلات و موانع عدم تخصیص اعتبارات در دستگاه های مربوطه را ارائه کردند در این دیدار بنا به درخواست مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از تخصیص سهمیه جو و ذرت برای دامداران پروژه اصلاح نژاد دام سبک خبر داد.

در خصوص سدخرمدرق قرار شد در جهت تجدید مطالعه سد ۳۵۰ میلیون تومان هزینه از طرف نهاد آبادانی و پیشرفت پرداخت شود منتهی به شرط اینکه دستگاه های دولتی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی نسبت به رفع معارضات محلی و همچنین تخصیص اعتبارات استانی و سازمانی اقدام کنند تا پروژه بعد از ۱۴ سال به بهره‌برداری برسد و مردم منطقه از این خدمت که هزینه زیادی هم در گذشته مصروف گردیده بهرمند شوند.

در حوزه بنیاد مسکن مقرر شد که اداره کل بنیاد مسکن اعتبارات لازم برای تکمیل دیوار حائل روستای گویجه قلعه که سهم بنیادعلوی در حال اتمام است را تخصیص و شروع به کار نمایند.

در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انجام تعهدات خود برای ساخت ۳ خانه استقرار تیم سلامت و همچنین تجهیز ۶ خانه سلامت بنیاد علوی که ساخت آن توسط بنیاد علوی در حال تکمیل شدن است اقدام نماید.
در حوزه آب و فاضلاب مقرر شد که تانکر خریداری شده توسط بنیاد علوی سریعا مورد بهره‌برداری آب و فاضلاب شهرستان قرار گیرد و در جهت رفع مشکلات تامین آب شرب روستاهایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند با مشارکت بنیاد علوی با ایجاد شبکه آبرسانی موثر مثل اداره آب و فاضلاب اقدام گردد.

در پایان این مراسم معاونت عمرانی استانداری ضمن قدردانی ویژه از اعتبارات تخصیص نزدیک ۳۰ میلیارد تومن بنیاد علوی از سال گذشته تا امروز شهرستان چاراویماق قدر دانی و از دستگاه های دولتی در خصوص عدم مشارکت موثر و مطابق مصوبات و تفاهم نامه ها انتقاد و ابراز امیدواری کرد و قول مساعد داد پیگیری های لازم از استاندار محترم آذربایجان شرقی برای تخصیص صد درصدی دستگاه های دولتی در پروژه‌های مشارکتی شهرستان چاراویماق به عمل آورد.

اینستاگرام

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنجمین جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه های مشترک بنیاد علوی و دستگاه های دولتی در شهرستان چاراویماق

پست های جدید